Fransız basını, İsrail hükümetinin Hamas’la devam eden çatışmalara ilişkin hazırladığı kamu spotu videolarının ülkedeki internet kullanıcıları tarafından izlenmesi için milyonlarca dolar harcadığını iddia etti.
Libération gazetesinde, Elsa De La Roche Saint-Andre imzasıyla yayınlanan “İsrail Fransız internet kullanıcılarını Hamas karşıtı reklam yağmuruna tutmak için nasıl milyonlarca dolar harcadı” başlıklı haberine göre, Fransız internet kullanıcıları 8 Ekim’den bu yana Hamas’ı hedef alan çok sayıda videoya maruz kaldı.
‘BAKANLIĞIN YOUTUBE HESABI ÜZERİNDEN SERVİS EDİLDİ’
Anadolu Ajansı’nın aktardığına göre, internet kullanıcıların sürekli önüne düşen ve duygusal fon müziği eşliğinde İsrail’in ‘mağdur ve haklı’ olarak gösterildiği videoların İsrail Dışişleri Bakanlığı’nın Youtube kanalı üzerinden servis edildiği belirlendi.
İsrail Dışişleri Bakanlığı tarafından hazırlanan videoların ilk başta çok takipçisi olan bazı Fransız Youtube içerik üreticilerinin içeriklerinden hemen önce yayınlandığı ve videoların bu sayede izlenmesinin arttığı anlaşıldı.
Kullanıcıların şikayeti üzerine platform, Google kuralları ile uyumlu olmadığı gerekçesiyle bu videoların reklam gibi sunulmasına karşı önlem alacağını bildirdi.
ANGRY BIRDS, CANDY CRUSH…
İsrail hükümeti tarafından hazırlanan videoların, Youtube’un yanı sıra, telefon üzerinden Angry Birds, Candy Crush gibi oyunları oynayan kullanıcıların ekranına da düştüğü kaydedildi. Web sitesi trafik ve veri analizi yapan Semrush platformu, İsrail hükümetinin bu reklam videoları için toplamda 8,5 milyon dolar harcama yaptığını, bunun da videoların izlenme sayısını 1,1 milyara ulaştırdığını tahmin ediyor.
Söz konusu izlenmelerin 535 milyonunun Fransız kamuoyunda gerçekleştiği ve İsrail’in bu sayılara ulaşmak için 4,2 milyon dolar harcadığı belirtildi. İsrail’in hazırladığı videoların izlenme sayısının Hamas’ın silahlı kanadı İzzeddin El Kassam Tugayları’nın, 7 Ekim saldırılarından bir hafta sonra 14 ve 15 Ekim’de zirve yaptığı bildirildi. (DIŞ HABERLER)